Eile üks kodanik helistas ja pöördus murega minu kui IT-spetsialisti poole, et kas ma Kalevipoja rattamaratonile ka lähen ning kuidas sinna küll registreerida saaks? Temal nimelt interneti teel ei pidavat kuidagi õnnestuma. Kuigi ma ise pole Elioni tänavu veel sõitnud ja seetõttu ka seda uut keskkonda pole veel proovinud, siis kuskilt ridade vahelt meenus, et äkki mõni teine brauser aitab. Soovitasin siis seda varianti.
Üks probleem niivõrd-kuivõrd lahendatud, sain täna säherduse e-kirja:
Täname, et teatasite meile oma elektriarvesti näidu. Saime Teie näidu kätte.
Palume Teil oma järgmise näidu teatada e-posti asemel meie veebilehel www.energia.ee asuvas e-teeninduses, sest 10. juulist asendame e-postkasti naidud@energia.ee e-teenindusega. Pärast 10. juulit ei kasuta me e-postkasti saabuvaid näite arve koostamise aluseks. jne.
See tähendab, et järjekordne toimiv süsteem asendatakse närvesööva ning mittetöötavaga. E-energia on nüüd panges olnud juba teist kuud järjepannu ja mitte keegi vist ei suuda garanteerida, et seda edaspidi ei juhtu. E-maili teel näitude teatamine võttis koos kirjatöö ja numbrite kontrollimisega aega umbes 30 sekundit, saab siis näha milline kadalipp järgmise kuu alguses mind ees ootab.
Selline sündmuste kuhjumine tuletas meelde viimaste aegade meeldejäävamad IT-ämbrid ning neid kogunes lühikesse ajavahemikku piinlikult palju. Esimese suurema komöödiana meenub uue Eesti Loto kodulehega seonduv aastal 2008, mil see lihtsalt ei pidanud koormusele vastu. Sama juhtus algusjärgus ARK-i ning tehnoülevaatuse infosüsteemiga, aastat täpselt ei mäleta. Lisaks sellele läks ARK-is osa andmeid tarkvarauuendusega lihtsalt kaduma. Aastal 2010, digiretsept oli töösse andmise hetkel täielik katastroof. Eelmisel sügisel uuendatud e-kool. Selle juhtumi võiks isegi liigitada musta huumori alla kui selle käki sisse poleks jälle naeruväärselt palju maksumaksja raha kanditud. Tänavu siis need e-energia ja elion cupi uus koduleht ka veel.
Väga kahetsusväärne muster, et riik, suurfirmad (Eesti Energia) ja nüüd isegi IT-firmad (pärast Elioni ja Microlingi ühinemist võiks Elioni ju ikka IT-firmaks vist ka pidada) ei suuda tagada stabiilset ning sisuliselt kvaliteetset teenust.
Sellise nähtuse üheseid põhjuseid on raske arvata. Võimalik et tööde tellijate hulka on siginenud rohkem diletante kui varem. Ülesande esmane püstitus on juba nõrk, konkursi pakkumisi hinnatakse ebaadekvaatselt, projekti täitmise etappe ei osata õieti hinnata. Teine võimalus on see, et meil ei olegi siin riigis enam piisavalt know-how'd selliste projektide edukaks läbiviimiseks. Aastaid on räägitud, et meil on olemas küll suurepärased süsteemprogrammeerijad, aga puudu jääb headest analüütikutest, rõhku ei panda testimisele, kasutajaliidest kirjutatakse ülejala ning projektijuhil jäävad kõige selle juures käed lühikeseks. Lõpuks tuleb jälle kõik välja nagu nõukogude ajal, et hoonel pole uksi-aknaid veel üldse ees, aga maja tuleb tähtajaks vastu võtta.
Üks probleem niivõrd-kuivõrd lahendatud, sain täna säherduse e-kirja:
Täname, et teatasite meile oma elektriarvesti näidu. Saime Teie näidu kätte.
Palume Teil oma järgmise näidu teatada e-posti asemel meie veebilehel www.energia.ee asuvas e-teeninduses, sest 10. juulist asendame e-postkasti naidud@energia.ee e-teenindusega. Pärast 10. juulit ei kasuta me e-postkasti saabuvaid näite arve koostamise aluseks. jne.
See tähendab, et järjekordne toimiv süsteem asendatakse närvesööva ning mittetöötavaga. E-energia on nüüd panges olnud juba teist kuud järjepannu ja mitte keegi vist ei suuda garanteerida, et seda edaspidi ei juhtu. E-maili teel näitude teatamine võttis koos kirjatöö ja numbrite kontrollimisega aega umbes 30 sekundit, saab siis näha milline kadalipp järgmise kuu alguses mind ees ootab.
Selline sündmuste kuhjumine tuletas meelde viimaste aegade meeldejäävamad IT-ämbrid ning neid kogunes lühikesse ajavahemikku piinlikult palju. Esimese suurema komöödiana meenub uue Eesti Loto kodulehega seonduv aastal 2008, mil see lihtsalt ei pidanud koormusele vastu. Sama juhtus algusjärgus ARK-i ning tehnoülevaatuse infosüsteemiga, aastat täpselt ei mäleta. Lisaks sellele läks ARK-is osa andmeid tarkvarauuendusega lihtsalt kaduma. Aastal 2010, digiretsept oli töösse andmise hetkel täielik katastroof. Eelmisel sügisel uuendatud e-kool. Selle juhtumi võiks isegi liigitada musta huumori alla kui selle käki sisse poleks jälle naeruväärselt palju maksumaksja raha kanditud. Tänavu siis need e-energia ja elion cupi uus koduleht ka veel.
Väga kahetsusväärne muster, et riik, suurfirmad (Eesti Energia) ja nüüd isegi IT-firmad (pärast Elioni ja Microlingi ühinemist võiks Elioni ju ikka IT-firmaks vist ka pidada) ei suuda tagada stabiilset ning sisuliselt kvaliteetset teenust.
Sellise nähtuse üheseid põhjuseid on raske arvata. Võimalik et tööde tellijate hulka on siginenud rohkem diletante kui varem. Ülesande esmane püstitus on juba nõrk, konkursi pakkumisi hinnatakse ebaadekvaatselt, projekti täitmise etappe ei osata õieti hinnata. Teine võimalus on see, et meil ei olegi siin riigis enam piisavalt know-how'd selliste projektide edukaks läbiviimiseks. Aastaid on räägitud, et meil on olemas küll suurepärased süsteemprogrammeerijad, aga puudu jääb headest analüütikutest, rõhku ei panda testimisele, kasutajaliidest kirjutatakse ülejala ning projektijuhil jäävad kõige selle juures käed lühikeseks. Lõpuks tuleb jälle kõik välja nagu nõukogude ajal, et hoonel pole uksi-aknaid veel üldse ees, aga maja tuleb tähtajaks vastu võtta.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar